Ruilen en retourneren

Aanmelden retouren
Als u een artikel bestelt kan het natuurlijk voorkomen dat u zich bedenkt of gewoon het verkeerde artikel heeft besteld. Dit is natuurlijk geen probleem. Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren.


Wat te doen in de volgende situaties:

U heeft helaas een verkeerd artikel besteld:
Ondanks het zoeksysteem kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retourprocedure hanteren.

U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice.
Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.

U heeft een defect artikel ontvangen:
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

Retourprocedure
Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:

  • Dien binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling de retouraanvraag in. Het aanvraag formulier is te vinden onder klantenservice -> retourneren;
  • Vul het retourformulier compleet in en u krijgt z.s.m. van Verpakkingsplaza.nl het akkoord voor retourneren van het desbetreffende artikel;
  • Na akkoord dient de bestelling zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van akkoord gestuurd te worden;
  • De geretourneerde artikelen dienen, indien mogelijk, in originele verpakking, onaangebroken en onbeschadigd staat te bevinden;
  • Indien het artikel toch beschadigd is, kan Verpakkingsplaza.nl er voor kiezen het artikel deels te vergoeden;
  • Schrijf gelieve geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking;
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan;
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons verstuurd te worden;
  • Op de retourzending dient duidelijk het retournummer en/of bestelnummer vermeld te staan;
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.

Retourzendingen welke zonder aanmelding of retournummer naar ons worden toegezonden worden niet in behandeling genomen.

Uitgesloten van retour sturen zijn:

  • Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen;
  • Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd;
  • Artikelen anders gekocht dan via de postorder.

Verpakkingsplaza.nl behoudt het recht om geretourneerde artikel te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het artikel gebruikt of beschadigd is.

Heeft u vragen over het retourneren van artikelen? Neem dan contact op met de klantenservice.
De uitgebreide retourvoorwaarden van Verpakkingsplaza.nl zijn te vinden onder de algemene voorwaarden.